Dôležité oznamy!

POZOR: Zmena kontaktných údajov od roku 2023

     Z dôvodu zmien vo vlastníckej štruktúre a rozšíreniu našej spoločnosti Kusima s.r.o., Vás - vlastníkov bytov v našej správe, chceme poprosiť, aby ste používali výhradne nové kontaktné údaje  /nahlasovaní porúch, reklamácií, podnetov a otázok/ :  mail: info.kusima@gmail.com,   tel. 0919 231 998                Telefonický môžete teda kontaktovať  priamo konateľa spoločnosti, p. Javorinského: 0919 231 998, podľa možnosti v pracovných dňoch, ale v prípade nevyhnutnosti samozrejme kedykoľvek.

Prevod vlastníctva bytu

Vážení vlastníci, v súvislosti s prevodom vlastníctva bytu, si vám dovoľujeme oznámiť niekoľko dôležitých povinností a odporúčaní, ktoré je potrebné zabezpečiť pri zmene vlastníka:

1. Kontaktné údaje pre vyúčtovanie

Pre účely budúceho vyúčtovania nákladov za obdobie do dňa prevodu vlastníckeho práva (napr. doplatky alebo preplatky) nás prosím informujte pri zmene korešpondenčnej adresy alebo kontaktov o:

  • vašej aktuálnej korešpondenčnej adrese,

  • e-mailovej adrese a telefónnom čísle,
    na ktorých vás vieme zastihnúť aj po prevode bytu.

2. Údaje o novom vlastníkovi

Pre zaevidovanie zmeny vlastníka v našom systéme nás prosím informujte o:

  • mene a priezvisku nového vlastníka,

  • jeho kontaktných údajoch (adresa, e-mail, telefón),

  • dátume prevodu vlastníckeho práva (podľa kúpnej zmluvy alebo listu vlastníctva).

3. Odovzdávací protokol

Odporúčame, aby ste pri odovzdaní bytu spísali odovzdávací protokol, ktorý by mal obsahovať:

  • stav vodomerov (teplá a studená voda),

  • prípadne stav meračov tepla a energií,

  • dátum fyzického odovzdania bytu,

  • ďalšie technické alebo prevádzkové informácie o byte a podpisy oboch strán

Protokol slúži ako základ pre spravodlivé rozúčtovanie spotrieb medzi pôvodným a novým vlastníkom. Za porozumenie a súčinnosť vopred ďakujeme.

Vyúčtovanie nákladov za rok 2024

VÁŽENÍ VLASTNÍCI BYTOV,

Dovoľujeme si Vás informovať, že ste si prevzali alebo čoskoro obdržíte:

Vyúčtovanie služieb spojených s užívaním Vášho bytu za rok 2024.

Venujte prosím vo vlastnom záujme pozornosť jeho kontrole!

Ako čítať vyúčtovanie:

  • Na prvej strane vidíte:

    • Uhradené zálohy

    • Skutočné náklady

    • Rozdiel medzi nimi (preplatok alebo nedoplatok)

  • Druhá strana obsahuje:

    • Prehľad úrad záloh za každý mesiac (reálne zaplatených)

    • Stavy meračov /vody, tepla a i./ - skontrolujte si počiatočný a konečný stav

    • Rozúčtovanie nákladov - rozpočítanie nákladov podľa služieb spotreby, plochy, počtu osôb atď

  • Grafy spotreby za roky 2021-2024

  • Fond opráv a údržby (FOÚ) - stav fondu, príjmy a čerpania

Pozor:

  • Počas 14 dní od doručenia vyúčtovania beží reklamačná doba,
    počas ktorej sa ešte preplatky nevyplácajú na účty a nemali by sa ani posielať nedoplatky = dva týždne treba počkať /ale nezabudnúť!/
    .

  • Po uplynutí 14 dní sa preplatky a nedoplatky považujú za konečné a môžu sa začať vzájomne uhrádzať.

  • Nevyzdvihnutý preplatok alebo neuhradený nedoplatok sa automaticky prenáša do nasledujúceho roka. Nič sa nestratí...

  • Neuhradený nedoplatok však bude vymáhaný v súlade so zákonom.

POUČENIE:
postup po prevzatí vyúčtovania:

PREPLATKY:

  1. POSIELAME NA ÚČET, z ktorého boli platené zálohy, alebo na účet, ktorý nám vlastník písomne oznámil - BEZ POPLATKU.

  2. VÝPLATA V HOTOVOSTI je už možná IBA ZA POPLATOK 6 €, ktorý si účtuje banka VÚB (podľa sadzobníka na rok 2025). Ak trváte napriek tomu na vyplatení hotovosti, musíte sa vopred telefonicky objednať a dohodnúť sa na tel.čísle 0919 231 998 /poplatok 6€ Vám bude odpočítaný z preplatku/.

  3. Bez vopred dohodnutého termínu nebude možné hotovosť vyplatiť.

  4. K vyplateniu je potrebný platný občiansky preukaz a samotné vyúčtovanie.

NEDOPLATKY:

  1. NIE JE MOŽNÉ už hradiť v hotovosti u správcu !!!
    Nedoplatky preto HRAĎTE VÝHRADNE
    na účet svojho domu
    vo VÚB banke
    , ktorý je uvedený vo vyúčtovaní /VS = číslo bytu/.

  2. Máte tieto možnosti platby:

    • Bežným bezhotovostným prevodom z Vášho alebo iného účtu /VS = číslo bytu/

    • Poštovou poukážkou na Pošte

    • Vkladom v hotovosti na pobočke VÚB (s vyúčtovaním a platným OP)

REKLAMÁCIE:

  • Konzultácie poskytuje účtovníčka telefonicky: 0919 134 142 (pracovné dni 9:00-16:00)

  • Podanie reklamácie je možné výhradne písomne cez:

    • E-mail: info.kusima@gmail.com

    • Poštou: KUSIMA s.r.o., Rovná 599/17, 05801 Poprad

  • Reklamáciu podajte do 14 dní od doručenia vyúčtovania.

  • Po uplynutí lehoty sa vyúčtovanie považuje za schválené a správne.

V Poprade, máj 2025

KUSIMA s.r.o. Svit - Váš správca

E-mail: info.kusima@gmail.com

Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky