Dôležité oznamy!
POZOR: Zmena kontaktných údajov od roku 2023
Z dôvodu zmien vo vlastníckej štruktúre a rozšíreniu našej spoločnosti Kusima s.r.o., Vás - vlastníkov bytov v našej správe, chceme poprosiť, aby ste používali výhradne nové kontaktné údaje /nahlasovaní porúch, reklamácií, podnetov a otázok/ : mail: info.kusima@gmail.com, tel. 0919 231 998 Telefonický môžete teda kontaktovať priamo konateľa spoločnosti, p. Javorinského: 0919 231 998, podľa možnosti v pracovných dňoch, ale v prípade nevyhnutnosti samozrejme kedykoľvek.

Prevod vlastníctva bytu
Vážení vlastníci, v súvislosti s prevodom vlastníctva bytu, si vám dovoľujeme oznámiť niekoľko dôležitých povinností a odporúčaní, ktoré je potrebné zabezpečiť pri zmene vlastníka:
1. Kontaktné údaje pre vyúčtovanie
Pre účely budúceho vyúčtovania nákladov za obdobie do dňa prevodu vlastníckeho práva (napr. doplatky alebo preplatky) nás prosím informujte pri zmene korešpondenčnej adresy alebo kontaktov o:
-
vašej aktuálnej korešpondenčnej adrese,
-
e-mailovej adrese a telefónnom čísle,
na ktorých vás vieme zastihnúť aj po prevode bytu.
2. Údaje o novom vlastníkovi
Pre zaevidovanie zmeny vlastníka v našom systéme nás prosím informujte o:
-
mene a priezvisku nového vlastníka,
-
jeho kontaktných údajoch (adresa, e-mail, telefón),
-
dátume prevodu vlastníckeho práva (podľa kúpnej zmluvy alebo listu vlastníctva).
3. Odovzdávací protokol
Odporúčame, aby ste pri odovzdaní bytu spísali odovzdávací protokol, ktorý by mal obsahovať:
-
stav vodomerov (teplá a studená voda),
-
prípadne stav meračov tepla a energií,
-
dátum fyzického odovzdania bytu,
-
ďalšie technické alebo prevádzkové informácie o byte a podpisy oboch strán
Protokol slúži ako základ pre spravodlivé rozúčtovanie spotrieb medzi pôvodným a novým vlastníkom. Za porozumenie a súčinnosť vopred ďakujeme.
Vyúčtovanie nákladov za rok 2024
VÁŽENÍ VLASTNÍCI BYTOV,
Dovoľujeme si Vás informovať, že ste si prevzali alebo čoskoro obdržíte:
Vyúčtovanie služieb spojených s užívaním Vášho bytu za rok 2024.
Venujte prosím vo vlastnom záujme pozornosť jeho kontrole!
Ako čítať vyúčtovanie:
Na prvej strane vidíte:
Uhradené zálohy
Skutočné náklady
Rozdiel medzi nimi (preplatok alebo nedoplatok)
Druhá strana obsahuje:
Prehľad úrad záloh za každý mesiac (reálne zaplatených)
Stavy meračov /vody, tepla a i./ - skontrolujte si počiatočný a konečný stav
Rozúčtovanie nákladov - rozpočítanie nákladov podľa služieb spotreby, plochy, počtu osôb atď
Grafy spotreby za roky 2021-2024
Fond opráv a údržby (FOÚ) - stav fondu, príjmy a čerpania
Pozor:
Počas 14 dní od doručenia vyúčtovania beží reklamačná doba,
počas ktorej sa ešte preplatky nevyplácajú na účty a nemali by sa ani posielať nedoplatky = dva týždne treba počkať /ale nezabudnúť!/.Po uplynutí 14 dní sa preplatky a nedoplatky považujú za konečné a môžu sa začať vzájomne uhrádzať.
Nevyzdvihnutý preplatok alebo neuhradený nedoplatok sa automaticky prenáša do nasledujúceho roka. Nič sa nestratí...
Neuhradený nedoplatok však bude vymáhaný v súlade so zákonom.
POUČENIE:
postup
po prevzatí vyúčtovania:
PREPLATKY:
POSIELAME NA ÚČET, z ktorého boli platené zálohy, alebo na účet, ktorý nám vlastník písomne oznámil - BEZ POPLATKU.
VÝPLATA V HOTOVOSTI je už možná IBA ZA POPLATOK 6 €, ktorý si účtuje banka VÚB (podľa sadzobníka na rok 2025). Ak trváte napriek tomu na vyplatení hotovosti, musíte sa vopred telefonicky objednať a dohodnúť sa na tel.čísle 0919 231 998 /poplatok 6€ Vám bude odpočítaný z preplatku/.
Bez vopred dohodnutého termínu nebude možné hotovosť vyplatiť.
K vyplateniu je potrebný platný občiansky preukaz a samotné vyúčtovanie.
NEDOPLATKY:
NIE JE MOŽNÉ už hradiť v hotovosti u správcu !!!
Nedoplatky preto HRAĎTE VÝHRADNE na účet svojho domu
vo VÚB banke, ktorý je uvedený vo vyúčtovaní /VS = číslo bytu/.Máte tieto možnosti platby:
Bežným bezhotovostným prevodom z Vášho alebo iného účtu /VS = číslo bytu/
Poštovou poukážkou na Pošte
Vkladom v hotovosti na pobočke VÚB (s vyúčtovaním a platným OP)
REKLAMÁCIE:
Konzultácie poskytuje účtovníčka telefonicky: 0919 134 142 (pracovné dni 9:00-16:00)
Podanie reklamácie je možné výhradne písomne cez:
E-mail: info.kusima@gmail.com
Poštou: KUSIMA s.r.o., Rovná 599/17, 05801 Poprad
Reklamáciu podajte do 14 dní od doručenia vyúčtovania.
Po uplynutí lehoty sa vyúčtovanie považuje za schválené a správne.
V Poprade, máj 2025
KUSIMA s.r.o. Svit - Váš správca
E-mail: info.kusima@gmail.com